Duplicitní nároky vznikají, pokud více výrobců nárokuje stejnou nahrávku. Jak je „stejná“ nahrávka definovaná?
- shoda na ISRC uvedený v playlistu a katalogu výrobce,
- shoda na titul a alespoň jednoho interpreta v katalozích výrobce, pokud nedojde na shodu ad 1,
- duplicitní nárok na užitý label, pokud nedojde na shodu ad 1. nebo ad 2.
INTERGRAM postupuje při řešení duplicitních nároků podle jasně definovaného procesu:
1. Kontaktování výrobců
Výrobci s duplicitními nároky obdrží e-mail s žádostí o vyjádření. Součástí je seznam dotčených nahrávek a sloupec pro zapsání vyjádření. Na odpověď mají 21 dní, v případě potřeby obdrží upomínku.
2. Zpracování odpovědí
INTERGRAM zpracuje došlá vyjádření:
-
- Výrobci bez odpovědi nebudou vyplaceny odměny.
- Pokud odpoví pouze jeden výrobce, rozhodne se v jeho prospěch.
- Pokud součet nároků po vyjádření výrobců nadále převyšuje 100 %, budou výrobci vyzváni k doložení podkladů prokazujících vlastnictví práv, a to do 30 dní. (V souladu s principem hospodárnosti nebude Intergram požadovat individuálně dodanou dokumentaci k nahrávkám, jejichž hodnota nepřesáhla 300 Kč a takové nahrávky má možnost rozdělit automaticky rovným dílem mezi nárokující výrobce.)
3. Další postup
Pokud průkazné podklady dodá jen jeden z výrobců, rozhodne se ve prospěch tohoto výrobce.
Pokud žádný z výrobců dokumentaci nedodá, rozdělí Intergram odměny rovným dílem mezi všechny nárokující výrobce.
Při posuzování dokumentace lze přihlížet k prokázání vlastnictví labelu a jeho shodě na užitý label vykázaný vysílatelem.
4. Reklamace
Později doložené podklady mohou být posouzeny jako reklamace, pokud spadají do tříleté promlčecí lhůty.
Tento proces zajišťuje spravedlivé rozdělení odměn a minimalizaci sporů.
Intergram apeluje na výrobce, aby v dokládané dokumentaci jasně označili, ke kterým nahrávkám/labelům se vztahuje.