Řešení duplicitních nároků u Intergramu

Duplicitní nároky vznikají, pokud více výrobců nárokuje stejnou nahrávku. Jak je „stejná“ nahrávka definovaná?

  1. shoda na ISRC uvedený v playlistu a katalogu výrobce,
  2. shoda na titul a alespoň jednoho interpreta v katalozích výrobce, pokud nedojde na shodu ad 1,
  3. duplicitní nárok na užitý label, pokud nedojde na shodu ad 1. nebo ad 2.

INTERGRAM postupuje při řešení duplicitních nároků podle jasně definovaného procesu:

1. Kontaktování výrobců
Výrobci s duplicitními nároky obdrží e-mail s žádostí o vyjádření. Součástí je seznam dotčených nahrávek a sloupec pro zapsání vyjádření. Na odpověď mají 21 dní, v případě potřeby obdrží upomínku.

2. Zpracování odpovědí
INTERGRAM zpracuje došlá vyjádření:

    • Výrobci bez odpovědi nebudou vyplaceny odměny.
    • Pokud odpoví pouze jeden výrobce, rozhodne se v jeho prospěch.
    • Pokud součet nároků po vyjádření výrobců nadále převyšuje 100 %, budou výrobci vyzváni k doložení podkladů prokazujících vlastnictví práv, a to do 30 dní. (V souladu s principem hospodárnosti nebude Intergram požadovat individuálně dodanou dokumentaci k nahrávkám, jejichž hodnota nepřesáhla 300 Kč a takové nahrávky má možnost rozdělit automaticky rovným dílem mezi nárokující výrobce.)

3. Další postup
Pokud průkazné podklady dodá jen jeden z výrobců, rozhodne se ve prospěch tohoto výrobce.

Pokud žádný z výrobců dokumentaci nedodá, rozdělí Intergram odměny rovným dílem mezi všechny nárokující výrobce.

Při posuzování dokumentace lze přihlížet k prokázání vlastnictví labelu a jeho shodě na užitý label vykázaný vysílatelem.

4. Reklamace

Později doložené podklady mohou být posouzeny jako reklamace, pokud spadají do tříleté promlčecí lhůty.

Tento proces zajišťuje spravedlivé rozdělení odměn a minimalizaci sporů.

Intergram apeluje na výrobce, aby v dokládané dokumentaci jasně označili, ke kterým nahrávkám/labelům se vztahuje.

2025-04-22T13:13:32+02:00 10. dubna 2025|